Ja fa uns quants anys que estic en les escoles actuals i ja he fet un parell de neteges a fons de llibres, documents, fotocopies, materials, etc. Fins ara no m'havia topat amb res que fos interessant o transcendental, però fa poc, només xafardejant em vaig trobar amb els documents dels inicis dels bancs de frases per l'avaluació dels alumnes que fins fa ben poc s'utilitzava a les escoles. Consisteix en un llistat de frases, que intenten descriure amb exactitud com va l'alumne en respecte l'assignatura, aquest cas de religió catòlica, i està recollit dins d'un document més gran que es diu Quadern de Frases del Mestre. El document data del 25-11-1999, tot i això crec que ens pot ser de molta utilitat. Hi ha sobre unes 100 frases, a partir de la 83, són frases més actuals.
Si algú de vosaltres també te aquest document o frases d'avaluació i les vol compartir deixeu un comentari.
Frases del banc RELIG - Formació religiosa
- Aprèn a reflexionar sobre ell mateix i sobre la seva responsabilitat.
- No es mostra gaire reflexiu, ni tampoc gaire responsable en la seva actuació.
- És sincer envers ell mateix.
- És sincer envers ell mateix i els altres.
- Procura actuar d'acord amb les pròpies conviccions.
- Es mostra receptiu a les reflexions dels mestres sobre ell mateix i sobre les seves responsabilitats.
- Es mostra receptiu a les reflexions dels mestres sobre ell mateix i sobre les seves responsabilitats encara que li costa posar atenció.
- Desenvolupa actituds de prudència, honradesa i constància.
- No s'esmerça gaire en la superació personal.
- Aprèn actituds d'agraïment, respecte i no violència.
- No es mostra gaire agraït i respectuós amb els altres.
- Té consciència de viure amb els altres i actua amb companyerisme.
- Va molt a la seva, sense pensar gaire en els altres.
- Procura assumir els compromisos que ha contret.
- Fàcilment s'oblida dels seus compromisos.
- Cerca solucions positives als conflictes.
- Es mostra receptiu i respectuós amb les diferències dels altres.
- Li costa ser respectuós amb les diferències dels altres.
- Sap quins són els seus drets i deures i respecta els drets dels altres.
- A poc a poc va millorant en la seva actitud envers ell mateix.
- Encara li costa reflexionar sobre ell mateix.
- Va millorant la seva responsabilitat.
- Encara li costa ser responsable.
- A poc a poc es va mostrant més respectuós en les diferències amb els altres.
- Encara li costa molt acceptar les diferències dels altres.
- Va superant les deficiències comentades en avaluacions anteriors.
- Insistim en l'observació feta en l'avaluació anterior. No s'han observat canvis.
- Hauria de dedicar més temps a l'estudi.
- Ha d'estudiar més temps a casa i amb un horari controlat.
- És evident que si continua així no aprovarà el curs.
- Malgrat les bones qualificacions obtingudes, s'ha de reconèixer el seu esforç.
- El seu progrés és notable.
- El seu rendiment és correcte i ajustat a les seves possibilitats.
- Malgrat les bones qualificacions obtingudes, responen a un esforç mínim.
- El seu rendiment és excessivament pobre.
- Sempre fa la feina.
- Li costa molt posar-se a fer la feina.
- Comença a valorar els seus actes.
- No valora prou els seus actes.
- Té facilitat per a expressar les experiències.
- Comunica poc les seves vivències.
- Participa i comparteix les coses.
- No comparteix gaire les coses.
- És generós i aviat perdona.
- Li costa perdonar qui l'ofen.
- Ajuda als companys desinteressadament.
- Li costa ajudar als companys.
- Copsa el significat de les festes religioses.
- Li costa copsar el sentit dels objectes sagrats.
- Entén el sentit dels objectes sagrats.
- Aconsegueix expressar bé el que aprèn de cada tema.
- No expressa prou bé els continguts apresos.
- Coneix els fets bàsics de la vida de Jesús.
- No coneix els fets bàsics de la vida de Jesús.
- Interpreta adientment la vida de Jesús.
- Li costa interpreta la vida de Jesús.
- Coneix bé els temes sobre la vida de Jesús.
- Amb prou feines capta el missatge central de Jesús.
- Amb prou feines coneix els fetes de la vida pública de Jesús.
- Amb prou feines coneix els principals ensenyaments de Jesús.
- Coneix poc els quatre Evangelis i els seus autors.
- Coneix bé per què es diu que Jesús és la Veritat.
- Explica bé que Jesús és el Fill de Déu i el Salvador.
- Coneix bé els quatre Evangelis i els seus autors
- Coneix el missatge de Jesús sobre el Regne de Déu.
- Ha de conèixer millor els quatre Evangelis i els autors.
- Ha de conèixer més el missatge sobre el Regne de Déu.
- Sap que la Llei de Déu neix del mandat de l'Amor.
- Ha d'aprofundir en el fet que Jesús és el Camí per anar al Regne.
- Llegeix i comenta paràgrafs bíblics referits a temes.
- Elabora fitxes amb resums dels continguts.
- Elabora gràfics i dibuixos dels temes analitzats.
- Ha de saber interpretar notícies referides a Jesús.
- S'interessa per conèixer el missatge de Jesús.
- Ha de valorar l'entrega i generositat de Jesús.
- Ha de mostrar gratitud i confiança en Déu.
- Ha d'interessar-se per conèixer el missatge de Jesús.
- Ha de valorar el missatge de Jesús com a focus de llum.
- S'interessa en els temes relacionats amb l'àrea.
- S'interessa per tractar els temes de l'àrea.
- Es distreu molt en les explicacions de l'àrea.
- No s'esforça prou en l'estudi de l'àrea.
- S'esforça per ser bona persona i per millorar les relacions interpersonals.
- Coneix i valora les formes de vida cristianes.
- Respecta la vida parroquial dels cristians, la creu i altres símbols religiosos.
- Coneix la Creació de Déu i la respecta.
- S'esforça en el treball diari de l'àrea.
- Demostra el seu amor pels altres i sap identificar les mostres d'afecte envers els altres.
- Comprèn el llenguatge bíblic i coneix la vida de Jesús.
- Valora la bellesa de la natura com a obra creada per Déu.
- S'esforça per aprendre a compartir i a ser solidari/a.
- Coneix i respecta la vida de Jesús.
- Identifica i respecta les creences i la forma de vida de les altres religions.
- Aprèn a superar-se i créixer com una bona persona.
- S'apropa cada dia més a les costums cristianes en la vida quotidiana i en l'Església.
- No col·labora en les activitats de la classe.
- Constantment interromp als seus companys.
- Li costa identificar els elements i símbols que formen l'Església.
- Li costa compartir les coses amb els altres.
- No s'esforça per conèixer creences religioses
- Es despista molt a classe.
- No acostuma a demostrar el seu afecte pels altres.
- No s'esforça en el treball diari de l'àrea.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada